خیز بیماری های مسری در پاکستان پس از سیل

به گزارش اخبار برخط، در پی سیل های ویرانگر در پاکستان افزایش ابتلا به بیماری هایی مانند مالاریا، وبا و تب دنگی در این کشور دیده می گردد.

خیز بیماری های مسری در پاکستان پس از سیل

پایگاه خبری استریتس تایمز اظهار داشت سازمان ملل در مورد وقوع موج دوم فاجعه در پاکستان هشدار داد ه و گفته است پاکستان با افزایش مرگ ومیر ناشی از بیماری و سوتغذیه روبروست.

استان سند پاکستان بیشترین آسیب را در پی سیل دیده است. به سبب وقوع سیل در پاکستان یک سوم این کشور زیر آب رفت و بیش از هشت میلیون نفر آواره و بیش از دو میلیون خانه ویران شد. بر اساس این گزارش به سبب سیل بیش از 28 میلیارد دلار متحمل خسارت مالی شد.

در حال حاضر هم بیش از 208 هزار نفر در استان سند به بیماری مالاریا مبتلا شده اند که این رقم در مقایسه با سال گذشته با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

بانک جهانی نیز اظهار داشت که بین شش تا نه میلیون پاکستانی در نتیجه سیل های موسمی فاجعه بار مرتبط با تغییرات اقلیمی با فقر روبرو هستند.

خبرگزاری فرانسه نیز اظهار داشت بانک جهانی در گزارشی پیش بینی کرد که نرخ فقر در پاکستان بین 2.5 تا 4 درصد به عنوان پیامد مستقیم سیل افزایش یابد.

براساس این گزارش، از دست دادن شغل، دام، محصولات کشاورزی، خانه ها و بسته شدن مدارس و بعلاوه شیوع بیماری و افزایش هزینه های غذا - بین 5.8 تا 9 میلیون نفر را در فقر قرار می دهد.

براساس گزارش بانک جهانی، بهبود اثرات منفی اجتماعی و مالی به زمان قابل توجهی احتیاج دارد.

اخبار برخط بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خیز بیماری های مسری در پاکستان پس از سیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز بیماری های مسری در پاکستان پس از سیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید