در چه صورتی بازار با کمبود گوشت قرمز روبرو می گردد؟

به گزارش اخبار برخط، تهران (پانا) - رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی می گوید اگر صادرات دام انجام نشود و ممنوعیت آن ادامه دار باشد بازار با کمبود بالایی روبرو نخواهد بود و شرایط سال 92 که صادرات انجام شد و در پی آن دولت مجبور به واردات گوشت بی کیفیت شده بود، به وجود نخواهد آمد.

در چه صورتی بازار با کمبود گوشت قرمز روبرو می گردد؟

ولی ملکی در گفت وگو با پانا اظهار کرد: علوفه دامداران باید با نرخ های مناسب به دست فراورینمایندگان و دامداران واقعی برسد. فراوری دام سبک در کشور سنتی است و دامدارانی که با این شیوه در حال فراوری هستند اگر توان فراوری نداشته باشند به مشاغل دیگری روی می اورند به طور مثال درشهرهای مرزی مانند کردستان کوله بر می شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بخشی از گندم فراوریی سال جاری صرف نهاده دامی شده است، اضافه کرد: جو می تواند برای دام مورد استفاده قرار گیرد اما گندم هم قوه و بنیه لازم را برای دام ایجاد نمی نماید و هم برای دام ورم معده هم ایجاد می نماید. بنابراین خوراک دام نمی تواند از گندم باشد و گندم جایگزینی برای خوراک دام باشد.

اگر صادرات دام انجام نگردد و ممنوعیت آن ادامه دار باشد بازار با کمبود بالایی روبرو نخواهد بود و شرایط سال 92 که صادرات انجام شد و در پی آن مجبور به واردات گوشت بی کیفیت خارجی شدیم به وجود نخواهد آمد

وی اظهار کرد : ذرت و جو هم برای دام های سنگین مورد استفاده قرار نمی گیرد بنابراین سه و نیم میلیون تن گندمی که باید از سوی کشاورزان تحویل گردد خرج خوراک دام نشده است.

ملکی گفت: جو فراوریی ایران جو دو سراست که بسیار مرغوب است و برای دام بسیار مطلوب است.

وی درباره پیش بینی بازار گوشت در کشور گفت: اگر صادرات دام انجام نگردد و ممنوعیت آن ادامه دار باشد بازار با کمبود بالایی روبرو نخواهد بود و شرایط سال 92 که صادرات انجام شد و در پی آن مجبور به واردات گوشت بی کیفیت خارجی شدیم به وجود نخواهد آمد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اسم کرد: گوشت گوسفندی ایران بسیار لذیذ است و معادل یک ونیم کیلو گوشت دام فراوریی کشورهای همسایه انرژی دارد.

تقاضای مصرف گوشت درفصول سرد افزایش می یابد

وی با بیان اینکه تقاضای مصرف گوشت درفصول سرد افزایش می یابد، اضافه کرد: این انتظار وجود دارد که وزارت جهاد و سایر مسئولان به موضوع تعادل بخشی در فراوری گوشت توجه نمایند و باید به این موضوع هم توجه داشت که مصرف گوشت در فصل سرما و به ویژه از آبان به بعد افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "در چه صورتی بازار با کمبود گوشت قرمز روبرو می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در چه صورتی بازار با کمبود گوشت قرمز روبرو می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید