رونق تولید موجب افزایش اشتغال، سرمایه و درآمد خواهد شد

به گزارش اخبار برخط، کننده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی فعلی کشور نامگذاری شعار سال به نام رونق تولید یک سرلوحه و راستا مطلوبی است، گفت: این امر بیشتر به حوزه اجرایی کشور مرتبط است و باید دولت برنامه ریزی کرده و کنندگان محلی و ملی کمک کنند تا به سمتی حرکت شود که تولید رونق یابد که به تبع این مهم، افزایش اشتغال، سرمایه و درآمد حاصل خواهد شد.

رونق تولید موجب افزایش اشتغال، سرمایه و درآمد خواهد شد

محمد خالدی در گفت وگو با اخبار برخط اظهار کرد: امسال نامگذاری شعار سال بر محور تولید بوده و مشکل اصلی کشور موضوع اشتغال است.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه های مهم هر جامعه مباحث مالی است که به حوزه های تولید و مصرف ارتباط دارد، اضافه نمود: گلایه امروز مردم و صحبت هر محفلی، مسائل مالی است و اینکه درآمدها برای مخارج زندگی کافی نیست و جوانان بیکار هستند.

خالدی با اشاره به اینکه در شرایط مالی فعلی کشور نامگذاری شعار سال به نام رونق تولید یک سرلوحه و راستا مطلوبی است، تاکید کرد: این امر بیشتر به حوزه اجرایی کشور مرتبط است و باید دولت برنامه ریزی کرده و کنندگان محلی و ملی کمک کنند تا به سمتی حرکت شود که تولید رونق یابد که به تبع این مهم، افزایش اشتغال، سرمایه و درآمد حاصل خواهد شد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در بعد ملی بایستی کشور برای ارتقاء تمامی حوزه های مالی در مقایسه با سایر کشورها مورد سنجش قرار گیرد.

وی در خصوص اینکه برای تحقق شعار رونق تولید چه باید کرد، شرح داد: این امر مسئله روز چهارمحال و بختکمک هم است و باید تلاش شود تا راه هایی که به رونق تولید کمک می کند، یافته شود و نخستین برنامه این است که استان در حوزه تولید چه ظرفیت هایی داشته و دارد که در حال حاضر خاموش است یا به درستی فعال نیست.

خالدی ادامه داد: واضح است که استان یک استان صنعتی نیست و به عقیده ام بیشتر کشاورزی و دامپروری است البته صنایع نیز وارد چهارمحال و بختکمک شده که نباید به دنبال صنایع سنگین بود بلکه بایستی روی صنایع سبک سرمایه گذاری کرد و این سرمایه گذاری توسط مردم در داخل کشور و در سطح کلان از سایر کشورهای سرمایه گذار صورت گیرد.

وی کشاورزی و دامپروری و صنایع تبدیلی کوچک مرتبط با آنان را از ظرفیت های مهم استان دانست و گفت: پرداختن به صنایع کوچک و تبدیلی که در حد توان مالی مردم استان باشد نیز از دیگر ظرفیت ها در چهارمحال و بختکمک است.

خالدی اظهار کرد: گردشگری نیز یک راه جدید است که به مسائل مالی و رونق تولید کمک خواهد کرد و اکنون شرایط در استان مهیا است و تنها نیازمند همت و روحیه جهادی است زیرا ممکن نیست با بودجه های دولتی کاری کرد به دلیل اینکه این اعتبارات صرف زیرساخت ها مانند جاده، آب، بهداشت و ... می شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید بایستی سرمایه گذاری شود و برای سرمایه گذاری نیز باید به سراغ افراد دارای علاقه و توانمند رفت، تاکید کرد: امروز گلایه هایی که از تولید کنندگان شنیده می شود به عملکرد دستگاه های متولی مربوط می شود که باید سرمایه گذار و تولید کننده را تشویق کرد و موانع و بروکراسی اداری کاسته شود.

کننده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید برای تحقق رونق تولید زمان گذاشت و مانند اوایل انقلاب که کسی برای اخذ پست و مقام کار نمی کرد با روحیه جهادی حرکت شود.

خالدی بیان نمود: در مقتضیات امروز کشور، تنگناهای مالی و فشاری که بر کشور توسط دُوَل زورگو حاکم شده اگر از مردم توانمند کمک گرفته نشود، کار لنگ خواهد ماند.

وی گفت: باید برای تحقق رونق تولید در میان مردم جا بیفتد که در کنار تولیدکنندگان و بازاریان باشند و تا حد امکان کالای ایرانی مصرف کنند تا تولیدکننده برای رونق تولید، ترغیب شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رونق تولید موجب افزایش اشتغال، سرمایه و درآمد خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق تولید موجب افزایش اشتغال، سرمایه و درآمد خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید