ضرورت یکپارچه سازی سامانه های آموزش و پرورش

به گزارش اخبار برخط، تهران (پانا) - مدیرکل دفترفناوری اطلاعات و ارتباطات درگردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، ضرورت یکپارچه سازی سامانه ها را تشریح کرد.

ضرورت یکپارچه سازی سامانه های آموزش و پرورش

محمود حبیبی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، با اشاره به یکپارچه سازی سامانه های وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با توجه به فرایند آموزش های مجازی در یک سال گذشته، بسیارگسترده شده است.

وی اضافه نمود: یکپارچه سازی پروژه ای بود که از اواخر سال 98 در دستور کار قرارگرفت چراکه در سامانه های قبلی با چالش هایی از جمله؛ عدم پشتیبانی از حجم بالای اطلاعات و عدم ارائه آمار دقیق، روبرو بودیم.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه سامانه ها به سه دسته دانش آموزی، منابع انسانی و اقتصادی تقسیم بندی شده است ، گفت: در ابتدا اقدام اصلاحی و ارتقا بر روی سامانه ها انجام گرفت و با توجه به اهمیت سامانه دانش آموزی، کمیته ای برای چالش های موجود در سامانه سیدا تشکیل وآغاز به کار کرد که اصلاح فرایندهای فعلی، فرایندهای سال آینده و ثبت نام برای سال آینده را در بر می گرفت.

حبیبی با اشاره به داشبورد مدیریتی وزارت آموزش و پرورش، مطرح نمود: پیشخوان خدمات سازمانی در حال طراحی است که کاربران می توانند با دسترسی وارد شوند و کارهای متعدد سازمانی خود را انجام دهند.

وی اعلام کرد: باید در زمان فراوری اطلاعات دقت کافی گردد چراکه درسامانه ها احتیاج به درج اطلاعات صحیح است وگاهی اوقات در زمان ثبت نام دانش آموزان، آمار به درستی وارد نمی گردد که چالش های بعدی را به وجود می آورد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات نظارت بر صدور ابلاغ برای دریافت حقوق را بسیار مهم دانست و مطرح نمود: در سامانه مدیریت منابع انسانی؛ اعلام احتیاج به نیروی انسانی، تجویز و صدور ابلاغ براساس احتیاج و کنترل و تایید ابلاغ انجام می گیرد تا در فرایندهای بعدی جهت به درستی طی گردد و پرداخت حقوق با مشکل روبرو نگردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ضرورت یکپارچه سازی سامانه های آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت یکپارچه سازی سامانه های آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید