طرح ویژه اتحادیه اروپا برای جانسون در مورد برگزیت

به گزارش اخبار برخط به نقل از گاردین، نظر به شانس بالای بوریس جانسون برای رسیدن به ریاست حزب محافظه کار و متعاقب آن نخست وزیری انگلیس و همچنین نقطه نظرات وی در مورد برگزیت (خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا) بروکسل در نظر دارد تا پیشنهاد تمدید طرح دوره برگزیت بدون توافق را به وی ارائه کند.

طرح ویژه اتحادیه اروپا برای جانسون در مورد برگزیت

به نوشته گاردین، اتحادیه اروپا میخواهد این طرح را تا بعد از تاریخ 31 اکتبر تمدید کند.

جانسون یکی از حامیان اصلی کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بوده و بارها بر عزم خود برای خارج کردن این کشور از اتحادیه اروپا تا 31 اکتبر آن هم بدون توافق تاکید نموده است.

این وضعیت در حالی است که دفتر مسئولیت بودجه ای انگلیس در خصوص تبعات مالی خروج از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافق با این اتحادیه هشدار داده است.

دفتر مسئولیت بودجه ای در گزارشی گفته است درصورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بی آنکه توافقی در خصوص شرایط خروج و روابط آینده بین دو طرف به دست آید، می تواند رشد منفی تا 2 درصد را همراه داشته باشد.

این نهاد دولتی تضعیف اطمینان مالی و کاهش سرمایه گذاری و مبادلات تجاری را عامل بروز رکود، کاهش ارزش دارایی ها و نرخ برابری پوند در برابر ارزهای معتبر دانسته است.

پیش بینی قبلی این مؤسسه در خصوص وضعیت مالی انگلیس در سرانجام سال 2020 حاکی از رشد حدود 2 درصد بود که بر اساس فرض برگزیت با توافق با اتحادیه اروپا تنظیم شده بود. در صورتی که پیش بینی این دفتر درست باشد، خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا به معنی کاهش 4 درصدی رشد نسبت به پیش بینی قبلی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طرح ویژه اتحادیه اروپا برای جانسون در مورد برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ویژه اتحادیه اروپا برای جانسون در مورد برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید