کره جنوبی یک دیپلمات ارشد را سفیر این کشور در ایران کرد

به گزارش اخبار برخط، تهران (پانا) - وزارت امور خارجه کره جنوبی روز دوشنبه از انتصاب یون کانگ هیون که پیشتر معاون وزیر خارجه بوده است، به اسم سفیر این کشور در تهران اطلاع داد.

کره جنوبی یک دیپلمات ارشد را سفیر این کشور در ایران کرد

به گزارش ایرنا از روزنامه دِ کریا هرالد کره جنوبی، وزارت امور خارجه کره جنوبی خاطرنشان کرد دیپلمات معروف این کشور یون کانگ هیون که به علت تخصصش در امور چندجانبه و دوجانبه مالی و سیاسی زبانزد است از سوی این وزارت خانه به اسم سفیر این کشور در ایران معرفی گردید.

بر پایه این گزارش یون از سال 2017 تا 2020 معاون مالی وزارت امور خارجه و مسئول مذاکرات با تهران درباره دارایی های بلوکه شده این کشور در بانک های کره به علت تحریم های آمریکا بوده است. وی اخیرا به اسم سفیر روابط بین الملل در استان مرکزی شونگ چه اونگ کره جنوبی بوده است .

یک مقام رسمی وزارت امور خارجه کره جنوبی در مصاحبه با این روزنامه گفت: ما انتظار داریم یون نقشی مهم و کلیدی در پایداری و تحکیم روابط دوجانبه با ایران را در این مقطع زمانی که روابط میان این دو کشور از همواره مهم تر است بازی کند.

لازم به ذکر است یون در سال 1987 به خدمت وزارت امور خارجه عایدی . او ماموریت هایی را در سازمان ملل متحد ، سازمان همکاری و توسعه مالی OECD، لائوس، میانمار و ازبکستان انجام داده است.

در خاتمه این گزارش آمده است وزارت امور خارجه کره جنوبی بعلاوه خاطرنشان کرد سون ناهم کوک دیپلمات ارشد به اسم سفیر تازه در تونس معین شده است. سون در سال 1992 به وزارت امور خارجه وارد شد و سخنگوی این وزارت خانه بود. وی اخیرا در سفارت کره جنوبی در انگلیس مشغول به فعالیت بود.

یو جانگ هیان سفیر کره جنوبی، روز گذشته در خاتمه دوره کاری خود در جمهوری اسلامی ایران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ملاقات و خداحافظی کرد.

یو جانگ هیان سه سال عهده دار مسوولیت سفارت کره جنوبی در تهران بود و در خرداد 1397 با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ملاقات و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم او کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کره جنوبی یک دیپلمات ارشد را سفیر این کشور در ایران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی یک دیپلمات ارشد را سفیر این کشور در ایران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید