چرا گوشی های موبایل دیگر مثل قبل مجذوب کننده و سرگرم کننده نیستند؟

به گزارش اخبار برخط، در گوشی های هوشمند آنچه که کاربران سرگرم کننده می دانند، نرم افزار است ولی هنوز جا برای کار های سخت افزاری هم وجود دارد.

چرا گوشی های موبایل دیگر مثل قبل مجذوب کننده و سرگرم کننده نیستند؟

شاید شما هم این احساس را داشته باشید که گوشی های موبایل به میزان قبل، مجذوب کننده نیستند؛ اما چرا این طور شده است؟ مدیر فراوریات Oppo درباره دلیل این مشکل و راه های برون رفت از آن شرح می دهد.

اخیرا مدیر فراوریات کمپانی اوپو در یک گپ و گفت با هواداران برند، به این موضوع پرداخت که چرا گوشی های موبایل برخلاف گذشته، دیگر مجذوب کننده و سرگرم کننده نیستند.

لی یو ژو گفت که کاربرد موبایل در سالیان گذشته، تک سناریویی بود؛ اما در عوض، گوشی ها شکل ها و قابلیت هایی متمایز از یکدیگر داشتند. حالا، اما همه گوشی های هوشمند، کم و بیش شبیه به هم هستند:

در آن دوران، گوشی های موبایل فقط برای تماس تلفنی و پیامک زدن استفاده می شدند. حتی گوشی های هوشمند اولیه هم زیست بوم ضعیفی داشتند. پس نظر کاربران، به ویژگی های ظاهری و سخت افزاری جلب می شد.

امروزه، اما اکولوژی اپلیکیشن ها حرف اول و آخر را می زند. وقتی که یک کاربر از گوشی هوشمند استفاده می نماید، در اصل در حال استفاده از اپلیکیشن های مختلفی است که روی دستگاه خود دارد. ایده های نوآورانه فراوریکنندگان هم باید مبتنی بر همین اپلیکیشن ها باشد؛ چرا که رمز موفقیت و تمایز، توانایی شرکت ها در کاربردی تر کردن این اپ هاست.

به باور لی یو، آنچه که کاربران سرگرم کننده می دانند، نرم افزار است؛ ولی هنوز جا برای کار های سخت افزاری هم وجود دارد. در واقع او، مشخصات سخت افزاری ممتاز را همراه با اکولوژی نرم افزاری خوشایند، لازمه مجذوب کنندهیت و سرگرم کنندگی می داند.

اتفاقا Oppo یکی از برند هایی است که همواره سعی در طراحی و فراوری محصولات مجذوب کننده دارد. به عنوان نمونه، می توانیم از Oppo Find N نام ببریم. هنگامی که این گوشی تاشو معرفی گردید، کمپانی چینی تغییرات نرم افزاری مبتکرانه ای را ایجاد کرد؛ مثلا وقتی که اپلیکیشن یک فروشگاه اینترنتی را باز می کردید، صفحه به دو نیم تقسیم می شد: نصف برای نمایش کالا و نصف دیگر برای نمایش شرحات آن!

گوشی منعطف نسل نو اوپو، فایند ان 2 نیز تمرکز خاصی روی اکولوژی نرم افزاری دارد. ترکیب رده بالای سخت افزاری آن هم می تواند مجذوب کنندهیتش را برای کاربران دو چندان کند.

اخبار برخط فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چرا گوشی های موبایل دیگر مثل قبل مجذوب کننده و سرگرم کننده نیستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گوشی های موبایل دیگر مثل قبل مجذوب کننده و سرگرم کننده نیستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید