10 میلیون مترمربع عایق رطوبتی از استان مرکزی صادر شد

به گزارش اخبار برخط، دبیر انجمن عایق رطوبتی دلیجان در استان مرکزی گفت: 10 میلیون مترمربع انواع عایق رطوبتی به ارزش 10 میلیون دلار پارسال از استان به خارج کشور صادر شده است.

10 میلیون مترمربع عایق رطوبتی از استان مرکزی صادر شد

به گزارش اخبار برخط به نقل از ایرنا، ابوالفضل حیدری چهارشنبه چهاردهم خرداد افزود: صادرات این محصول در قیاس با مدت مشابه قبل آن 2 برابر رشد داشته و استان مرکزی پارسال رتبه نخست در صادرات عایق های رطوبتی در کشور را کسب کرد.

وی بیان نمود:27 میلیون مترمربع عایق رطوبتی به ارزش 28 میلیون دلار در سال گذشته از کشور صادرشد که این میزان صادرات 10 درصد از فراوری عایق رطوبتی در داخل را شامل می گردد.

دبیر انجمن عایق رطوبتی دلیجان در استان مرکزی اظهار کرد: محموله های صادراتی عایق رطوبتی به کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق ارسال شد.

حیدری ادامه داد: دلیجان تنها خوشه صنعتی کشور در فراوری عایق رطوبتی است که محصولات آن در بازار مصرف شهرت دارد اما، صادرات این محصول استاندارد و مرغوب با مشکلاتی روبه رو است که می طلبد مسئولان نسبت به برطرف آن اقدام نمایند.

وی تأکید کرد: ارزآوری و رونق صادرات از محل عایق رطوبتی با تسهیل قوانین و برداشتن موانع قانونی امکان پذیر است.

دبیر انجمن عایق رطوبتی دلیجان افزود: 100 واحد فراوری عایق رطوبتی دلیجان بیش از 70 درصد احتیاج کشور به این محصول را تأمین می نمایند.

حیدری گفت: اقتصاد دلیجان به فراوری عایق رطوبتی گره خورده و این واحدهای فراوریی سهم کلیدی در ایجاد اشتغال دارند، به طوری که یک هزار و 500 شغل مستقیم از این محل ایجادشده است.

وی افزود: این صنعت با احتساب صنایع فرادستی و زیردستی نظیر عاملان فروش و حمل ونقل 35 هزار نفر اشتغال در کشور دارد.

دلیجان از توابع استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت قطب فراوری عایق رطوبتی و الیاف پلی استر کشور است.

منبع: همشهری آنلاین

به "10 میلیون مترمربع عایق رطوبتی از استان مرکزی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 میلیون مترمربع عایق رطوبتی از استان مرکزی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید