139 هزار هکتار از زمین های لرستان سنددار شدند

به گزارش اخبار برخط، مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: تا به امروز 139 هزار هکتار از اراضی و مستثنیات استان منجر به صدور سند شده است.

139 هزار هکتار از زمین های لرستان سنددار شدند

به گزارش اخبار برخط، علی اکبر باقری اظهار کرد: یکی از اولویت های حوزه کاری ثبت اسناد و املاک لرستان سنددار کردن اراضی کشاورزی است.

وی با اشاره به شرایط صدور سند کشاورزی در لرستان گفت: تا به امروز 139 هزار هکتار از اراضی و مستثنیات استان در قالب بیش از 3004 فقره منجر به صدور سند شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: تا دو سال پیش متولی کاداستر برای اراضی کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی بود اما با توجه به عدم پیشرفت و منابع زیادی که هزینه شده بود سال جاری متولی کاداستر و صدور سند اراضی کشاورزی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شده است.

باقری اضافه کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک دو نوع صدور سند را انجام می دهد که یک نوع سند تک برگ به تک برگ و دیگری سند دفترچه ای به تک برگ است.

وی اعلام کرد: طبق آمار 70 درصد تقاضای صدور سند تک برگ به تک برگ ظرف دو روز انجام می گردد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان از اجرای تصدیق الکترونیک هویت افراد اطلاع داد و گفت: این مهم به گونه ای است که متقاضی با داشتن ثبت ثنا، گرفتن کد و بر مبنای احراز هویت الکترونیکی و برابر آن به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و می تواند سند تنظیم کند و ابلاغ آن به وسیله سامانه ثنا ارسال می گردد.

باقری یادآور شد: سامانه ثبت ثنا یکی دیگر از خدمات سازمان ثبت اسناد است که تمام املاک دارای سند افراد، همه اسناد رسمی که در دفترخانه ها تنظیم شده و تمام ازدواج ها، طلاق ها، شرکت ها و موسسات به نام فرد از سال 91 به بعد در آن ثبت و قابل مشاهده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "139 هزار هکتار از زمین های لرستان سنددار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "139 هزار هکتار از زمین های لرستان سنددار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید