14 استاد دانشگاه تبریز در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر ایرانی قرار گرفتند

به گزارش اخبار برخط، بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، چهارده استاد دانشگاه تبریز در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر ایرانی در حوزه های مختلف موضوعی علوم سال 2020 قرار گرفتند.

14 استاد دانشگاه تبریز در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر ایرانی قرار گرفتند

اصغر عسگری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در مصاحبه با خبرنگاردانشگاه اخبار برخط، با اعلام اینکه این فهرست از پژوهشگران پراستناد در حوزه های مختلف علوم موضوعی است، گفت: داده های مورد استفاده در تحلیل و انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر از سامانه شاخص های اساسی علم (ESI) و وب علوم (WOS) و یا روش شناسی پیشرفته در بازه زمانی ده ساله از سال 2010 تا 2020 شناسایی واستخراج شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با اشاره به فرآیند و شاخص های انتخاب این نویسندگان، مطرح نمود: نرخ خود استنادی به ازای هرمقاله، نسبت تعداد کل استناد ها به تعداد کل مقالات استناد کننده، تنوع جغرافیایی مقالات استناد کننده و تخصص گرایی از جمله مواردی است که در شناسایی پژوهشگران تاثیرگذار مدنظر قرار گرفته است.

عسگری بیان نمود: بر اساس نتایج اعلام شده بابک قنبرزاده در حوزه علوم کشاورزی، جلال شیری در حوزه علوم کامپیوتر و در حوزه مهندسی ابراهیم بابایی، یعقوب دین پژوه، علیرضا ختائی، بهنام محمدی ایواتلو، سید حسین حسینی، سید محمد سید محمودی، وحید نورانی، مرتضی یاری دریامان، سیامک طلعت اهری، مهران صباحی، سعید زینالی هریس، کاظم زارع در جمع پژوهشگران یک درصد برتر ایرانی قرار گرفتند. همچنین علیرضا ختائی علاوه برحوزه مهندسی در حوزه های شیمی، محیط زیست و بوم شناسی نیزجزء در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر ایرانی در سال 2020 قرارگرفته است.

خاطر نشان می شود: در سال گذشته نیز بر اساس پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام، 12 استاد دانشگاه تبریز در جمع دانشمندان یک درصد دنیا قرار داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "14 استاد دانشگاه تبریز در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر ایرانی قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 استاد دانشگاه تبریز در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر ایرانی قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید