ادبیات

جلوه های بیشتری از مولا علی (ع) با گذشت زمان مورد توجه شاعران قرار گرفته است

سرویس ادبیات خبرنگاران : یکی از مهم ترین اعیاد شیعیان، عید غدیرخم است که به عید الله الاکبر معروف است. مسلمانان در این روز که مصادف با 18 ذی الحجه است، جانشینی حضرت امیر المومنین(ع) در مقام امامت پس از پیامبر اکرم (ص) را در مساجد و تکایا جشن می گیرند.

16 تیر 1402

فال حافظ امروز شنبه 20 اسفند 1401؛ در پی عشق راستین باش!

همواره در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 20 اسفند از نظر خوانندگان محترم می گذرد. فال به حافظ 20 اسفندماه را بخوانید.

21 اسفند 1401

دورهمی بانوان در آبشار تهران

بانوان غربی ترین منطقه مرکز در برنامه دوشنبه های شهروندی روز متفاوتی را تجربه می کنند.

23 آذر 1401

تفال به حافظ امروز دوشنبه 23 آبان ماه 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

23 آبان 1401

کتیبه آقاجان بلاغی یکی از جاذبه های گردشگری استان همدان به شمار می رود

سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، کتیبه آقاجان بلاغی یکی از جاذبه های گردشگری استان همدان به شمار می رود.

17 مرداد 1401

با زیباترین دیدنی های قائن آشنا شوید

زعفران یک نوع گیاه و در واقع به نوعی افزودنی و طعم دهنده در غذاها، بستنی ها، کیک و دسرهای مختلف می باشد، شاید بگویید چرا باید مطلب گردشگری خود را با زعفران شروع کنیم، حتما بارها برای شما پیش آمده که برای خرید زعفران خوب و باکیفیت درخواست زعفران قاین نموده...

12 مرداد 1401

بهاره رهنما باز تغییر چهره داد !

بهاره رهنما این روزها به شدت در اینستاگرام فعال است و خانوم برای اینکه تبلیغ کند و پول دربیاورد خودش را حسابی بزک می دهد!

5 اسفند 1400

بازی های ساده و خلاقانه در کنار کتاب

به گزارش خبرنگاران ، نشر پی نما که به تازگی فعالیت خود را در عرصه پرچالش کتاب کودک و نوجوان شروع نموده، در هفته پیش رو از دو مجموعه تازه رونمایی می نماید. مجموعه خردسال حالا با چی بازی کنم؟ با شعرهای مریم اسلامی و تصویرگری پریسا اکبری شهرکی در مجموعه رمان...

11 دی 1400

مثل روییدن گل های وحشی در شکاف پیاده رو، درباره رمان جدید آتوسا مشفق

به گزارش خبرنگاران به نقل از لیت هاب، آتوسا مشفق نویسنده ایرانی الاصل ساکن کشور آمریکا یکی از نویسندگان معاصر و پرطرفدار این کشور است که رمان هایش در سال های گذشته با استقبال زیادی روبرو شده است. مشفق در سال 2018 با رمان آیلین توانست به نامزدهای مرحله...

1 تیر 1400

متهم گریخت، سریالی که باید چند بار ببینید

سریال متهم گریخت ساخته رضا عطاران با بازی علی صادقی، سیروس گرجستانی و مریم امیر جلالی یکی از پیروز ترین سریال های طنز تلویزیون است.

10 خرداد 1400

نظر کارشناسان درباره نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران چه بود؟

خبرنگاران ، اواخر سال 1398 در حالی که جریان ثبت نام از ناشران متقاضی حضور در سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به پایان رسیده بود، برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی کشور با شیوع ویروس کرونا در هاله ای از ابهام فرو رفت.

5 اردیبهشت 1400

خبرنگاران نوروزنامه؛ روایتی از آداب و رسوم تا دلایل ماندگاری نوروز

تهران - خبرنگاران - سیما ابتیاع به عنوان محقق و پژوهشگر کتاب نوروزنامه کوشش نموده تا با پرهیز از درغلتیدن به دام تکرار واگویه های تاریخی درباره نوروز، به مهمترین ویژگی ها، آداب، رسوم و سنن این جشن و از همه مهتر راز و رمز دلایل ماندگاری آن در پیچ و تاب...

27 فروردین 1400

خبرنگاران وزیر آموزش و پرورش زادروز پروین اعتصامی را تبریک گفت

تهران-خبرنگاران- محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در توئیتی زادروز بانوی شاعر ایرانی پروین اعتصامی را تبریک گفت و او را ستاره پرفروغ در سپهر ادب فارسی خواند.

13 فروردین 1400

ریتم در موسیقی چیست و چه اهمیتی دارد؟

ریتم در موسیقی باعث به وجود آمدن نظم و هماهنگی در قطعه شده و به ملودی قطعه شکل و ساختار می دهد. اهمیت ریتم موسیقی تا حدی است که می توان گفت بدون وجود ریتم هیچ قطعه ای ساخته نمی گردد.

9 اسفند 1399

دستور حذف برای دانش ثبت جهانی شده ایرانی ها؟!

ایسنا/ این خبر پیرامون دستور حذف برای دانش ثبت جهانی شده ایرانی ها برای شما مخاطبان گرامی نگارش شد.

30 بهمن 1399

آذربایجان بدون ایران و ایران بدون آذربایجان معنا و مفهومی ندارد

تهران (پانا)- درپی سخنان و شعرخوانی مداخله جویانه رجب طیب اردوغان درمراسم رژه نظامی نیروهای آذربایجان در منطقه قره باغ،حزب اسلامی کاربا صدور بیانیه ای نسبت به این سخنان واکنش تندی نشان داد.

9 بهمن 1399

ونوشه نمایش منتخب جشنواره تئاتر مازندران، اجرا شد

خبرگزاری اریا- نمایش صحنه ای ونوشه، منتخب جشنواره تئاتر استان مازندران ازساری فقط با حضور داوران و بدون حضور تماشاگر با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا شد .

5 دی 1399

خبرنگاران نمایشگاهی با 10 هزار جلد کتاب در بجنورد برپا شد

بجنورد - خبرنگاران - همزمان با هفته کتاب، نمایشگاهی با 10 هزار جلد کتاب، روز دوشنبه در خانه فرهنگ شهرداری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی گشایش یافت.

27 آذر 1399

با لودر به جان موسیقی نواحی افتاده اند!

یکی از هنرمندان موسیقی نواحی می گوید: امروزه شرایطی به وجود آمده است که افرادی با لودر در حال تخریب موسیقی نواحی هستند. ولی باید جلوی از بین رفتن موسیقی نواحی را گرفت و از پیشکسوتان حمایت کرد.

23 آذر 1399

سوفیا از تعالیم مولانا می گوید ، آنالیز کارکردهای روزمره فلسفه در یک برنامه رادیویی

برنامه سوفیا با ساختاری مجله ای و پرداختن به موضوع کارکردهای فلسفه در زندگی از رادیو گفت وگو پخش می گردد.

13 آبان 1399
تعداد: (25)