شروع هشتمین جشنواره منطقه ای تئاتر میثاق در کاشمر

به گزارش اخبار برخط، هشتمین جشنواره منطقه ای تئاتر میثاق با حضور گروه های منتخب نمایشی در کاشمر شروع به کار کرد.

شروع هشتمین جشنواره منطقه ای تئاتر میثاق در کاشمر

به گزارش خبرنگاراز ، محمد ناصری دبیر جشنواره منطقه ای تئاتر میثاق گفت: در این جشنواره هنرمندانی از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان و سمنان حضور دارند.

او با بیان اینکه این جشنواره تا سوم شهریور در مجتمع فرهنگی و هنری سرو کاشمر ادامه دارد توضیح داد: نمایش های جشنواره سال جاری علاوه بر کاشمر در شهرستان خلیل آباد نیز اجرا خواهند شد.

دبیر جشنواره منطقه ای تئاتر میثاق گفت: جشنواره سال جاری با موضوعات ایثار و شهادت، دفاع مقدس، ارزش های والای انسانی، آسیب های اجتماعی، فضای مجازی و بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می گردد.

ناصری اضافه نمود: پس از انتشار فراخوان جشنواره حدود 90 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بازبینی آثار توسط هیات داوران 9 اثر برای اجرا انتخاب شدند.

او توضیح داد: آثار منتخب از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و استان سیستان و بلوچستان هستند.

دبیر جشنواره منطقه ای تئاتر میثاق گفت: رئیس انجمن هنر های نمایشی کشور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، معاون هنری، رئیس اداره هنر های نمایشی و رئیس انجمن هنر های نمایشی این استان نیز از جمله مهمانان مراسم پایانی جشنواره خواهند بود.

ناصری ادامه داد: بر اساس آرای هیات داوران، نمایش های شاه شکار به نویسندگی و کارگردانی حمید ابری از مشهد، عطر تقلبی به نویسندگی شادی غفوریان و کارگردانی محمد جواد پزشک از قوچان، در همین حوالی به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل بایگی از مشهد، دو چشم پیدا به نویسندگی محمد علی کیخا و کارگردانی پرویز باقری از زاهدان و هرگز کسی اینگونه فجیع به نویسندگی امیر رستگار و کارگردانی احمد اکبرزاده از تربت حیدریه به هشتمین جشنواره منطقه ای تئاتر میثاق در کاشمر راه پیدا نموده اند.

او توضیح داد: دیگر نمایش های راه یافته به این جشنواره من خواب دیده ام به نویسندگی محسن طارمی و کارگردانی محمد قائمی از یزد، عاشقانه های یک بازمانده از یک جنایت جنگی به نویسندگی سید مجید میر حسینی و کارگردانی حسین سلطانعلیان از مهدیشهر استان سمنان، با من تا آخر عشق برقص به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم یزدانی از بجنورد و روز های اشتباه به نویسندگی سید جواد اشکذری و کارگردانی سعید مغانی نژاد از کاشمر است.

کاشمر در 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع شده است.

/ ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع هشتمین جشنواره منطقه ای تئاتر میثاق در کاشمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع هشتمین جشنواره منطقه ای تئاتر میثاق در کاشمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید