فراوری کک سوزنی صنعت فولاد با دانش فنی داخلی

به گزارش اخبار برخط، خبرگزاری خبرنگاران- پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و پژوهشگاه صنعت نفت امروز 13 تیر 1400 قرارداد دانش فنی و مهندسی فراوری کک سوزنی امضا کردند.

فراوری کک سوزنی صنعت فولاد با دانش فنی داخلی

به گزارش اخبار برخط و براساس این قرارداد که به امضاغلامحسین رمضان پور، مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و جعفر توفیقی، رییس پژوهشگاه صنعت نفت رسیداین پالایشگاه قادر خواهد بود با اتکا به دانش فنی داخلی کک سوزنی مورد احتیاج صنعت فولاد کشور را فراوریکند.

فراوری سالانه 94 هزار تن الکترود گرافیتی مورد احتیاج صنعت فولاد کشور و کاهش فراوری مازوت کمتر از اهداف این قرارداد است.

مقدار سرمایه گذاری برای اجرای این قرارداد 290 میلیون یورو برآورد می گردد. در مدت یکسال اجرایی خواهدشد.

تفاهم نامه فراوری کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه های بندرعباس و امام خمینی (ره) شازند بهمن ماه سال 98 با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و رضا رحمانی، وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و سازمـان توسعـه و نوسـازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) از طرف وزارت صمت امضا شد.

پایلوت این واحد در پژوهشگاه صنعت نفت ساخته شده است و با امضای این تفاهم نامه، زمینه ساخت این واحد ها در دو پالایشگاه کشور فراهم و کک مورداحتیاج صنایع فولاد در مقیاس صنعتی فراوری می گردد که با توجه به شرایط تحریم ها، نقش مهمی در خودکفایی ایران در صنایع فولاد، داخلی سازی و هم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

کک سوزنی از محصولاتی است که از سوی آمریکا تحریم شده است. این محصول شکلی خاص از کک نفتی است که با فناوری پیچیده ای فراوری می گردد، بخش اعظم کک تأخیری فراوریی به صورت قطعات سخت، متخلخل و با شکل های نامنظم است که به علت شباهت به اسفنج سیاه به کک اسفنجی معروفیت دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "فراوری کک سوزنی صنعت فولاد با دانش فنی داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کک سوزنی صنعت فولاد با دانش فنی داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید