توافق کره جنوبی و امارات برای افزایش همکاری در جهت صلح منطقه ای

به گزارش اخبار برخط، وزارت دفاع کره جنوبی اظهار کرد که وزیر دفاع این کشور و وزیر دفاع امارات امروز (دوشنبه) برای تقویت همکاری در راستای ایجاد صلح در شبه جزیره کره و خاورمیانه توافق کردند.

توافق کره جنوبی و امارات برای افزایش همکاری در جهت صلح منطقه ای

به گزارش اخبار برخط به نقل از خبرگزاری یونهاپ، جئونگ کیونگ دو، وزیر دفاع کره جنوبی و محمد بن احمد البواردی، همتایش از امارات، در اوایل امروز در طول نشستشان به تقویت همکاری برای ایجاد صلح در شبه جزیره کره و خاورمیانه متعهد شدند.

وزارت دفاع کره جنوبی در ادامه اظهار کرد: وزیر جئونگ تلاش های دولت را برای خلع سلاح هسته ای از شبه جزیره کره و همینطور ایجاد صلح در شمال شرق آسیا شرح داد و در ادامه خواستار حمایت و همکاری امارات متحده عربی شد.

طبق بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی، وزیر دفاع امارات نیز ضمن تعهد به ادامه حمایت از این اقدامات، خواستار توجه سئول به پیدا کردن راه حل مسالمت آمیز برای مسائل موجود در خاورمیانه شد.

در میانه نگرانی های فزاینده در مورد اینکه کره شمالی ممکن است پرتاب موشک های بالستیک قاره پیما را از سربگیرد، تنش ها در این شبه جزیره شدیدتر شده است.

در تنگه هرمز، آمریکا یک ائتلاف نظامی بین المللی تشکیل داده که تعداد انگشت شماری از متحدانش از جمله، امارات در خلال تنش با ایران به آن پیوسته اند.

کره جنوبی گفته است، بر مبنای درخواستی از سوی واشنگتن درحال بررسی گزینه های متنوعی برای حفاظت از مردم و کشتی هایش که از این تنگه استراتژیک استفاده می کنند و همچنین همکاری با اقدامات بین المللی است.

رسانه ها برآورد کرده اند که این گزینه ها ممکن است شامل فرستادن یک مقام رابط یا گسترش محدوده عملیات واحد ضد دزدی دریایی چئونگ هائه باشد که هم اکنون مسئول ماموریت ها علیه دزدی دریایی در آب های سومالی است.

به نقل از این وزارت خانه، در جریان این مذاکره دو طرف با افزایش همکاری در زمینه های اطلاعاتی، امنیت سایبری و تجهیزات نظامی از طریق راه هایی مانند تحقیقات مشترک و تبادل تکنولوژی موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توافق کره جنوبی و امارات برای افزایش همکاری در جهت صلح منطقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق کره جنوبی و امارات برای افزایش همکاری در جهت صلح منطقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید